سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیمه عمر و سرمایه گذاری (بیمه عمرو تامین آتیه )چیست ؟

بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست ؟

اگر جایی درباره بیمه عمر و سرمایه گذاری مطلبی شنیده اید و یا مطالعه کرده اید ، احتمالا شما هم مانند بسیاری از افراد شاهد اصطلاحاتی به ظاهر پیچیده هستید و یا با ابهاماتی در این زمینه روبرو شده اید .
در این مقاله قصد داریم به زبان ساده بیمه عمر و تامین آتیه را معرفی کنیم، از مزایا و شرایط این بیمه نامه صحبت می کنیم و همچنین از تجربیات و صحبت های مشتریان دیگر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم، تا با دانش و اطلاعات بیشتری این بیمه نامه را برای خودتان تهیه کنید.

معرفی بیمه عمر و سرمایه گذاری :

۱- اصطلاحات رایج در بیمه عمر و سرمایه گذاری :

هر شخص می تواند این بیمه نامه را برای خود و یا افراد خانواده اش تهیه کند، این شخص بیمه گذار نامیده میشود (به زبان ساده یعنی کسی که اقساط حق بیمه را پرداخت میکند ) .

در صورتی که بیمه گذار برای خودش بیمه نامه تهیه کند، بیمه شده و بیمه گذار خود شخص می باشد و اگر بطور مثال برای فرزندش بیمه نامه تهیه کند ، فرزند او “بیمه شده” میباشد .

اگر شما از یک شرکت ، بیمه نامه تهیه کنید، شرکت ارائه دهنده پوشش های بیمه ، “بیمه گر” نامیده میشود.

بنابراین :
بیمه گذار : شخصی که خود و یا دیگری را بیمه می کند و تعهد پرداخت حق بیمه را بر عهده دارد.
بیمه شده : شخصی که تمام شرایط و مزایای بیمه نامه و همچنین پوشش های بیمه ای به نفع او صادر می گردد.
بیمه گر : شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه ای می باشد. مانند : شرکت بیمه پاسارگاد
پس شما تا اینجا با اصطلاحات ” بیمه گذار ” ، “بیمه شده ” و ” بیمه گر” آشنا شدید.

۲ – بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست ؟
بیمه عمر و سرمایه گذاری در واقع یک سرمایه گذاری مطمئن با سود تضمینی است که علاوه بر پرداخت سود علی الحساب به سپرده گذاری، شامل پوششهای بیمه ای بسیار زیادی می باشد.
این نوع بیمه یکی از پرطرفدارن ترین نوع بیمه در سراسر جهان است که با اضافه نمودن یک برنامه سرمایه گذاری امن به بیمه عمر بلند مدت، روز به روز طرفدارن بیشتری را در اکثر کشورها به خود جلب می کند.
در این طرح افراد با پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه، سه ماهه، شش ماهه و یا سالانه تحت عنوان حق بیمه ، علاوه بر تامین منابع لازم برای تشکیل سرمایه ای در آینده برای خود، از امکانات پوشش های بیمه عمر نیز برخوردار می شوند.


به بیمه عمر به دید سرمایه گذاری نگاه کنید …
یکی از امتیاز‌های اصلی خرید یک بیمه عمر و پس انداز که باعث می‌شود به عنوان یک سپرده ‌گذاری در نظر گرفته شود، تعلق گرفتن سود به پولی است که بابت پرداخت حق بیمه صرف می‌شود. در اصل شما هر چقدر حق بیمه می‌پردازید شبیه آن است که پول‌تان را در یک سپرده بلند‌مدت در بانک ها سرمایه‌گذاری کرده اید.

البته با چند تفاوت که:
* برای خرید بیمه عمر ، تعیین مبلغ دست شماست، در حالی که برای سپرده گذاری در بانک باید یک حداقل پول را به صورت یکجا در اختیار بانک قرار دهید.

۳- نحوه پس انداز و پرداخت حق بیمه در بیمه های عمر و پس انداز:

شما میتوانید بخشی از درامد ماهیانه خود را که معمولا برای آن برنامه ریزی ندارید و یا صرف هزینه های غیر ضروری می کنید به بیمه عمر و پس انداز اختصاص دهید و اطمینان داشته باشید که این پس انداز به طور منظم برای شما سرمایه گذاری می شود.
مهمتر اینکه اگر حادثه و اتفاق ناگواری مثل فوت، نقص عضو، از کار افتادگی و یا بیماری های خاص اتفاق بیوفتد، بیمه حامی شما خواهد بود و نه تنها مبلغ سرمایه گذاری شده و سود آن را پرداخت می کند بلکه مبلغی هم به عنوان سرمایه پوشش بیمه ای نیز پرداخت می شود تا مشکلات مالی را پوشش دهد.

بیمه گرحق بیمه های پرداختی شما را با اختصاص نرخ سود تضمینی ۱۶% در اندوخته های شما انباشته می نماید، این اندوخته طی سالهای بعد با افزوده شدن حق بیمه ها و سود آنها، افزایش یافته و پس اندازی مطمئن برای رفع نیازهای احتمالی و برنامه ریزی آینده شما خواهد بود.

هدف اساسی بیمه های عمر ایجاد و جمع آوری ذخایر مالی و سرمایه گذاری و کسب سود حاصله از سرمایه گذاری و نهایتاً ایفای تعهدات شرکت بیمه گر در قبال استفاده کنندگان می باشد .

۴- بیمه عمر همراه با پوشش های بیمه ای :
هدف اصلی بیمه نامه عمر و پس انداز ایجاد یک صندوق مالی و پس انداز برای بیمه شده می باشد ولی در کنار این نوع پس انداز، بیمه شده را تحت پوشش و حمایت درمان بیماری های خاص و پوشش های تکمیلی آن نیز قرار می دهد.

پوشش های تکمیلی و درمانی بیمه عمر شاید در ذهن تداعی کننده بیماری، فوت و یا ناراحتی باشد ولی در اصل این گونه نبوده و یکی از مزایای مهم و اصلی این طرح پس انداز به شمار می رود.
پوشش بیماری های خاص، پوشش از کار افتادگی، پوشش های حادثه، بیمه فوت طبیعی، بیمه فوت حادثه و بیمه آتش سوزی منازل مسکونی از جمله پوشش های بیمه ای این بیمه نامه می باشد.

۵- خدمات سرمایه گذاری بیمه عمر:
در بیمه عمر و سرمایه گذاری علاوه بر اینکه پوشش های بیمه ای از پرداخت اولین قسط حق بیمه شروع می شود، از همان ابتدا نیز بر پس انداز هایی که توسط بیمه گذاران به عنوان قسط و یا حق بیمه پرداخت می شود سود تضمینی به صورت بهره مرکب و روزشمار تعلق میگیرد و پس از پایان دوره بیمه نامه ( که به دلخواه شما میتواند بین ۵ الی ۳۰ سال باشد ) کل مبلغ پس انداز شده به همراه سود بهره مرکب آن به بیمه گذار پرداخت میشود
( به زبان ساده کل پولی که از ابتدا تا انتها جمع شده + سود بهره مرکب و روز شمار آن !) در حقیقت این سرمایه گذاری حاصل جمع آوری پس انداز های شما است با این تفاوت که به این پس اندازها از ابتدای سرمایه گذاری سود ویژه تعلق میگیرد .

* نکته مهم : تفاوت بیمه عمر و سرمایه گذاری یا سپرده گذاری در بانک ؟

تفاوت این سرمایه گذاری با سپرده گذاری در بانک در دو جنبه مهم قابل اشاره است

اول اینکه سپرده گذاری در بانک نیاز به سرمایه قابل توجه و کلان در ابتدای سرمایه گذاری دارد . در صورتیکه این سرمایه ، در بیمه های عمر و سرمایه گذاری با جمع آوری پس انداز های کوچک شکل میگیرد و سود تضمینی و بهره مرکب هم به آن تعلق میگیرد.

دوم اینکه پس از پرداخت اولین قسط ، بیمه شده تحت پوشش های بیمه ای قرار میگیرد .

 

مشاور شما :   علی فرزاد

۰۹۱۲۶۱۸۳۵۷۳ -۰۹۳۸۲۰۱۹۰۴۲ -۰۲۱۴۴۸۴۶۴۰۲

درباره‌ی pasargad95

نماینده بیمه عمروتامین آتیه بیمه پاسارگاد کد 60289

Check Also

پس انداز طلایی ،بهترین کادوی تولد

پدر بزرگ،مادربزرگ سلام آیا می دانید بهترین کادوی تولد برای نوه نازنینت،هدیه بیمه نامه زندگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *